Konyhabútor a színházban

A családdal hétvégén színházban voltunk. Ez olyan családi nap volt. Mindenki csinosan felöltözött, beültünk négyen az autóba és elindultunk. Sokat járunk színházba, mert nálunk a családban mindenki szeret színházba járni. 4 órás volt az előadás, amire jegyünk volt. Nos, nem volt rossz, láttam már jobbat is. Egy dolog volt, ami nagyon maradandó volt mindannyiunk számára. A színpad közepére betettek egy bitang nagy konyhabútort! Valamiért folyamatosan odavonzotta a tekintetünket. El sem mozdították onnan, pedig sok jelenetnél nem volt szerepe, sőt, nem is odavaló volt…

Miután vége lett a színdarabnak, beszélgettünk a családdal, mindenkinek a konyhabútor maradt meg és hazaérve, fontolóra vettük, hogy lecseréljük a már meglévőt egy újra. Így is tettünk, vettünk egy új konyhabútort, viszont magára az előadásra már nem is emlékszünk. Megvettük a konyhabútort és pár napra rá testvérem mondta nekünk, hogy hallottuk e mi volt ennek a darabnak a célja, amit megnéztünk a színházban. Értetlenül néztük rá mindhárman. Felolvasott egy cikket, ami hiteles forrásnak tűnik és kiderült, hogy egy konyhabútorokat gyártó és forgalmazó cégnek a reklámja volt ez. Ez egy olyan marketingfogás volt, hogy valóban a színpad közepén lévő konyhabútornak volt a legnagyobb szerepe, az előadás után pedig mindenki őrülten beleásta magát a konyhabútor vásárlásba, csak úgy, mint mi. Ez a cég Magyarországon a legnagyobb a konyhabútor piacon, így ők voltak az emberek többségének a választása. Nyílván fizettek rengeteg pénzt ezért, de összegezve biztosan jól jártak, sőt, ott van még a hírnév megtartása is, ami szintén a cég számlájára írható.

Kicsit becsapva éreztük magunkat, hisz befolyásoltak minket valamilyen szinten a vásárlás folyamatában, de ha jobban belegondolunk, csak felerősítették azokban az emberekben az igényt egy konyhabútor vásárlására, akikben alapból megvolt már a hajlam. Az is egyértelmű, hogy akinek egy új vagy nem rég cserélt konyhabútora van, illetve akinek olyan konyhabútora van, amit már megszokott és semmi baj nincs vele, jól bírja, az nem fog beleesni ebbe a csapdába. Valószínűleg ehhez a céghez fordultak volna szépen folyamatosan, elosztva ezek az emberek, illetve mindenki más is, de ezzel egy „hullámot” idéztek elő, hirtelen megnövekedő forgalmat. És még egyszer ki szeretném emelni, hogy marketing és reklámfogásnak is óriási volt! Hisz a tudtunkon kívül, a háttérből irányítottak minket is! Még ha becsapva is éreztük magunkat egy kicsit, azért azt mind a négyen elismertük, hogy zseniális trükk volt a potenciális jelöltek begyűjtésére és vásárlásra bírására. Volt egyszer olyan is, amikor szintén színházban voltunk és a szünet előtt már készenlétben álltak az emberek, a színpadról beszéltek hozzánk, amitől nem állhattunk még fel. Ez idő alatt pedig végigszaladt pár fiatal a közönség sorain és napelemekről szóló szórólapokat osztottak szét közöttünk. Persze az emberek bizonyos része kidobta a kukába vagy a földre dobta összegyűrve, másik része hajtogatott belőle… De! ha csak azt nézzük, hogy a közönség 10%-a elolvasta és ennek a résznek szintén a 10%-a meg is vette, akkor már megérte!